By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Argument-MKArgument-MK
  • Balllina
  • Maqedoni
  • Shqipëri
  • Ekonomi
  • Bota
  • Analiza
  • Kronika
  • Showbizz
  • Sport
  • + Më tepër
Reading: Milingonat nuk parakalojnë kurrë, ato kanë një ndjenjë trafiku dhe mund të zgjidhin sfidat e transportit urban
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Font ResizerAa
Argument-MKArgument-MK
  • Editorial
  • Analiza
  • Rekomanduar
  • Balllina
  • Maqedoni
  • Shqipëri
  • Ekonomi
  • Bota
  • Analiza
  • Kronika
  • Showbizz
  • Sport
  • + Më tepër
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Argument-MK > Blog > Bota > Milingonat nuk parakalojnë kurrë, ato kanë një ndjenjë trafiku dhe mund të zgjidhin sfidat e transportit urban
Bota

Milingonat nuk parakalojnë kurrë, ato kanë një ndjenjë trafiku dhe mund të zgjidhin sfidat e transportit urban

admin
Last updated: 22/01/2025 08:02
By admin 4 Min Read
Share
SHARE

Profesorët e Universitetit të Trentos studiuan sjelljen e milingonave për të kuptuar se si këto insekte lëvizin në mënyrë efikase pa u penguar, edhe kur janë në grupe të mëdha.

Marco Guerrieri, profesor i specializuar në infrastrukturën rrugore dhe hekurudhore, dhe Nicola Pugno, profesor i mekanikës së trupave të ngurtë dhe strukturave, janë bashkautorë të këtij studimi.

Sjellja e milingonave ka frymëzuar fusha të ndryshme shkencore për shkak të aftësisë së tyre për të zgjidhur probleme komplekse. Gjatë lëvizjes, milingonat krijojnë rrjete të kryqëzuara që ngjasojnë me trafikun e automjeteve në autostrada, shkruajnë mediat.

Duke analizuar një shteg milingonash prej 30 centimetrash, që është 100 herë më i gjatë se trupi i tyre, dhe duke përdorur algoritme të mësimit të thellë për të ndjekur lëvizjet e tyre në video, studiuesit hartuan trajektoret, shpejtësinë dhe rrjedhën e lëvizjes së milingonave. Rezultatet tregojnë se milingonat përdorin strategji si formimi i kolonave, mbajtja e një shpejtësie të qëndrueshme dhe lëvizja pa parakalime për të shmangur bllokimet, edhe kur grupet janë të mëdha.

Sipas Guerrierit, milingonat janë një nga pak llojet që mund të menaxhojnë rrjedhat e trafikut në dy drejtime, të ngjashme me rrugët tona, por pa bllokime. Ai shtoi se milingonat ndjekin shtigjet e feromoneve që shënohen nga milingonat udhëheqëse, duke lëvizur në kolona me hapësira të vogla dhe pa parakaluar.

Nga milingonat që ecin në shtigje feromonesh deri te automjetet që lëvizin në korsitë e autostradave, sfida kryesore për të gjitha sistemet kolektive është shmangia e bllokimeve dhe vonesave, theksojnë studiuesit.

Hulumtimi tregoi se milingonat zgjidhin probleme komplekse të trafikut duke përdorur rregulla të thjeshta dhe vetëorganizuar, të cilat nuk imponohen nga jashtë, siç ndodh në trafikun tradicional. Këto rregulla burojnë nga kontakti i drejtpërdrejtë ose sinjalet kimike midis milingonave, duke e bërë sjelljen e tyre më bashkëpunuese sesa automjetet në rrugët konvencionale.

Studimi ofron disa kontribute kryesore. Së pari, identifikon variablat mikroskopike të trafikut që gjenden në rrjedhat e milingonave dhe analizon strategjitë kolektive që ato përdorin për të shmangur bllokimet. Bazuar në këto zbulime, studimi propozon strategji të rregullimit të trafikut të frymëzuara nga sjellja e milingonave.

Guerrieri sugjeron se sistemet e ardhshme të trafikut për automjetet autonome mund të frymëzohen nga sjellja e milingonave. Ndërsa milingonat “komunikojnë” përmes feromoneve, automjetet autonome mund të përdorin teknologji të avancuara komunikimi për të ndërvepruar me njëri-tjetrin dhe me infrastrukturën rrugore, duke formuar kolona të koordinuara. Kjo do t’u mundësonte të lëviznin në korsitë paralele me shpejtësi të lartë dhe distanca të vogla, duke përmirësuar efikasitetin e trafikut, nivelet e shërbimit dhe reduktuar emetimet e gazrave.

- Advertisement -
Ad imageAd image
Megjithatë, studimi thekson edhe disa kufizime, përfshirë faktin që të dhënat për trafikun janë fokusuar vetëm në një lloj milingonash, gjë që kufizon mundësinë e përgjithësimit të rezultateve për të gjitha llojet. Gjithashtu, analiza është kryer në një seksion të drejtë të shtegut pa kthesa, kryqëzime apo zona konflikti mes rrjedhave. Për më tepër, teknologjia e automjeteve autonome është ende në zhvillim dhe nuk ka të dhëna empirike nga trafiku real për të mbështetur këto gjetje.

You Might Also Like

Koalicioni qeverisës japonez drejt shpërbërjes

Armëpushimi, Gjermania hap rrugën për rindërtimin e Gazës, jep 29 milionë euro ndihmë humanitare

Një tërmet i fuqishëm me magnitudë 7.6 godet Filipinet, alarm për cunami

Trump: I kam dhënë fund 8 konflikteve, por nuk e bëra për Nobelin

Izraeli miraton planin e Trump për armëpushimin në Gaza

Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Previous Article Vranët dhe riga shiu
Next Article ​27 vjet nga sulmi i dytë në familjen Jashari

Stay Connected

FacebookLike
TwitterFollow
YoutubeSubscribe
TelegramFollow
- Advertisement -
Ad imageAd image

Latest News

Kasami merrë mbështetje në Malësinë e Tetovës, premton më shumë projekte se deri tani
Maqedoni
Menduh Thaçi mobilizon strukturat e PDSH-së në Zhelinë: Koha është për veprim dhe unitet!
Maqedoni
Elmazi: VLEN tregoi sot unitetin shqiptar, jemi krah për krah për Sarajin!
Maqedoni
Kandidati i VLEN për Tearcë, Daut Memishi takon partinë turke TDP dhe deputetin Bejxhan Iljazin: Më 19 tetor vjen ndryshimi
Maqedoni

Ndalohet ribotimi i përmbajtjes (lajmeve dhe të gjitha shkrimeve të tjera) pa lejen me shkrim të portalit “Argument”.

Quick Link

  • Editorial
  • Analiza
  • Rekomanduar

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

© 2024 ArgumentMK - . All Rights Reserved.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?