Apple është në rrugën e duhur për të qenë kompania e parë që do të vlerësohet në 4 trilionë dollarë. Por “e ardhmja nuk ishte gjithmonë aq e ndritshme për firmën”.
Ka qenë një javë e ngarkuar për titanin e teknologjisë Apple, e cila raportoi të enjten se shitjet e saj të përgjithshme u rritën 6 për qind në tremujorin e katërt dhe “ia rikthyen fronin e saj” si kompania më e vlefshme në botë pasi Nvidia e rrëmbeu për pak kohë javën e kaluar.
Dhe sipas vlerësimit të një shkrimi të Euronews, deri këtu një rol të rëndësishëm ka luajtur mënyra se si i ka pozicionuar produktet e saj.
Në këtë drejtim, Euronews Next ka bërë një vështrim rreth historisë së dhe rritjes së Apple që nga fillimi i saj, si dhe pajisjet dhe softuerët e saj me ndikim, dhe çfarë do të ndodhë më pas për kompaninë.
Në vitin 1976, Steve Jobs dhe Steve Wozniak themeluan Apple. Ishte një themelues i tretë, Ronald Wayne, por ai ia shiti pronësinë e tij Jobs dhe Wozniak.
Produkti i parë ishte mikrokompjuteri Apple I, i cili u ndërtua në garazhin e Jobs. Nuk kishte tastierë apo monitor.
Një vit më vonë, në 1977, Apple II u lëshua dhe kompania pa suksesin e saj të parë të madh, pasi e bëri Apple të bëhej prodhuesi kryesor i kompjuterëve në Amerikë dhe një nga IPO-të më të mëdha të kohës së saj.
Por suksesi i Apple “u lëndua” pasi Jobs shpenzoi shumë nga koha dhe paratë e kompanisë në Apple Lisa.
Kompjuteri desktop i kushtueshëm ishte i pasuksesshëm pas lansimit të tij në 1983.
Reklama për Macintosh u zbulua në Super Bowl të vitit 1984.
Megjithatë, një konflikt midis Jobs dhe CEO të Apple, John Sculley, lidhur me mospërputhjen e pritshmërive të shitjeve të Lisa dhe Macintosh, bëri që Jobs të hiqej nga të gjitha detyrat nga bordi i drejtorëve.
Jobs më pas u largua dhe filloi një kompani të re, NeXT Computers. Edhe bashkëthemeluesi i tij Wozniak u largua nga Apple për arsye personale.
Apple ishte mirë deri në mesin e viteve 1990, por më pas pothuajse falimentoi pasi u përball me konkurrencën nga kompjuterët më të lirë të Microsoft-it dhe lëshimet e produkteve që dështuan, siç është tableti Newton.
Jobs më pas e rifokusoi Apple në biznesin e tij kompjuterik dhe e shpëtoi atë nga falimentimi.
Një vit më vonë, në 1998, iMac u shfaq dhe disa vjet më vonë, sistemi operativ Mac OS X u lëshua.
Në të njëjtin vit, në 2001, Apple lëshoi iPod-in e saj të parë, duke krijuar reputacionin e kompanisë si një modelues i teknologjisë.
Sekreti i Apple është “me një fjalë: dizajn”, thotë Tim Danton, kryeredaktor i “PC Pro” dhe autor i “The Computers That Made Britain”.
“Apple nuk është kurrë e para që sjell teknologjinë në treg, por kur e bën këtë, sigurohet që të duket shumë mirë dhe të funksionojë pa të meta…”, mendon ai.
Në vitin 2011, Jobs mori një pushim dhe emëroi Tim Cook si CEO të Apple. Jobs vdiq më vonë atë vit nga kanceri i pankreasit.
Epoka e Tim Cook
Që nga “marrja e detyrës” nga Cook, Apple ka përshtatur dhe zgjeruar shërbimet e saj për të përfshirë shërbimin e saj të transmetimit të mediave Apple TV+ dhe Apple Music dhe një kufje me realitet të përzier që kombinon realitetin e shtuar (AR) dhe realitetin virtual (VR), Apple Vision Pro, përcjell Telegrafi.
Apple gjithashtu ka hyrë në garën e Inteligjencës Artificiale (AI) me një përmirësim në sistemin operativ iOS 18 dhe katër modele iPhone 16 që kanë një çip të veçantë kompjuterik të nevojshëm për të fuqizuar veçoritë e AI.
Ndërsa kompani të tilla si Samsung dhe Google nxituan me teknologjinë e tyre AI, Apple mori pak më shumë kohë, gjë që vlerësohet se mund ta përballojë.
“Pjesërisht, Apple mund të marrë një qasje pritje-dhe-shih për t’u siguruar që u ofron përdoruesve një përvojë më të mirë e cila është parësore”, ka thënë analisti i teknologjisë Paolo Pescatore.
A mundet Apple të mbajë ritmin?
Cook ka qenë në gjendje “të lundrojë me sukses” përmes sfidave aktuale si tensionet gjeo-politike midis SHBA-së dhe Kinës dhe ngadalësimi i kërkesës nga tregu i saj kinez.
Por Apple ka pasur një problem tjetër me rregullatorët evropianë pasi Akti i Tregjeve Dixhitale (DMA) ka nënkuptuar që përdoruesit evropianë të pajisjeve të Apple mund të shkarkojnë softuer nga jashtë App Store.
Por ekspertët janë optimistë për të ardhmen afatgjatë të Apple.
“Unë jam shumë më i sigurt për të ardhmen e Apple se çdo kompani tjetër teknologjike, sepse është kaq e shkëlqyer në mbylljen e njerëzve në ekosistemin e saj”, ka thënë Danton.
“Edhe pse ka shumë vërejtje për Apple, në përgjithësi njerëzit e duan markën. Edhe ata që e urrejnë, me pahir e respektojnë Apple”, shtoi ai.
Kjo është pjesërisht për shkak se modeli i tij i biznesit nuk bazohet në gjërat që njerëzit i urrejnë, si reklamimi dhe pushtimi i privatësisë, shpjegon Danton.
“Kjo do të thotë që Apple mund të thotë se është marka që kujdeset për privatësinë, e cila mund të bëhet edhe më e rëndësishme në dekadën e ardhshme”, shton ai.