By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Argument-MKArgument-MK
  • Balllina
  • Maqedoni
  • Shqipëri
  • Ekonomi
  • Bota
  • Analiza
  • Kronika
  • Showbizz
  • Sport
  • + Më tepër
Reading: Kriza institucionale dhe sfidat e kushtetutshmërisë në Kosovë: një analizë politologjike
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
Font ResizerAa
Argument-MKArgument-MK
  • Editorial
  • Analiza
  • Rekomanduar
  • Balllina
  • Maqedoni
  • Shqipëri
  • Ekonomi
  • Bota
  • Analiza
  • Kronika
  • Showbizz
  • Sport
  • + Më tepër
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Argument-MK > Blog > Opinione > Kriza institucionale dhe sfidat e kushtetutshmërisë në Kosovë: një analizë politologjike
Opinione

Kriza institucionale dhe sfidat e kushtetutshmërisë në Kosovë: një analizë politologjike

admin
Last updated: 23/05/2025 10:26
By admin 5 Min Read
Share
SHARE

Dr. Nehat Sadiku, politolog

Contents
HyrjeI. Roli i Kushtetutës dhe legjitimiteti i qeverisë në detyrëII. Lëvizja Vetëvendosje dhe raporti me Kushtetutën: një sjellje konsistente e kundërtIII. Precedenti i vitit 2014 dhe rëndësia e qëndrueshmërisë juridikeIV. Juridiksioni dhe kompetenca: një dallim i nevojshëm për të kuptuar krizënV. Përfundime dhe rekomandime politologjike

Hyrje

Kosova ndodhet sërish në një nyje institucionale të ndërlikuar, e cila i ka rrënjët në interpretimet e kontestuara të Kushtetutës, precedentët juridikë të padiskutueshëm dhe qasjen e polarizuar të aktorëve politikë ndaj rendit kushtetues. Në këtë analizë synohet të zbërthehet dimensioni politik dhe juridik i këtij ngërçi, duke vënë theksin në sjelljen institucionale të Lëvizjes Vetëvendosje (LVV), precedentët e Gjykatës Kushtetuese dhe sfidat e përfaqësimit demokratik në një shtet të brishtë post-konflikti.

I. Roli i Kushtetutës dhe legjitimiteti i qeverisë në detyrë

Në çdo sistem demokratik parlamentar, qeveria nuk është një strukturë e përhershme, por derivon legjitimitetin e saj nga shumica parlamentare dhe procedurat kushtetuese për konstituimin e institucioneve. Për rrjedhojë, pretendimi se një figurë politike apo një kabinet specifik përbën vetë shtetin – si në rastin e Albin Kurtit – përbën një devijim të rrezikshëm nga parimi i shtetit ligjor. Kushtetuta e Kosovës e ndalon qartë këtë personalizim të pushtetit, duke përcaktuar procedura të qarta për funksionimin e institucioneve, përfshirë kufizimet e qeverisë në detyrë dhe mekanizmat për përjashtimin e konflikteve të interesit.

II. Lëvizja Vetëvendosje dhe raporti me Kushtetutën: një sjellje konsistente e kundërt

Që nga përfshirja e saj në procesin parlamentar, LVV ka dëshmuar një prirje të vazhdueshme për të sfiduar interpretimet standarde të Kushtetutës dhe rendit juridik. Kjo është shfaqur qartë në:

  • Interpretimin selektiv të aktgjykimeve të Gjykatës Kushtetuese, si rasti i vitit 2014 për zgjedhjen e kryetarit të Kuvendit;
  • Refuzimin e versionit në gjuhën shqipe të Kushtetutës gjatë rastit të dekretimit të Avdullah Hotit si kryeministër, duke tentuar përparësi për versionin në gjuhën angleze;
  • Përdorimin e krizave për të legjitimuar zgjedhjet e parakohshme, pavarësisht se procedurat nuk e parashikojnë një automatizëm të tillë.

Kjo qasje përbën një rrezik për stabilitetin institucional dhe krijon një precedent sipas të cilit krizat përdoren si instrument pushteti.

III. Precedenti i vitit 2014 dhe rëndësia e qëndrueshmërisë juridike

Aktgjykimi i Gjykatës Kushtetuese i vitit 2014, një prej më të rëndësishmëve në historinë kushtetuese të Kosovës, përcaktoi qartë se procesi i konstituimit të Kuvendit dhe zgjedhja e qeverisë janë akte që kërkojnë respektim të rreptë të shumicës parlamentare dhe formalitetit procedural. Ky precedent, në vend që të jetë pikë referimi për stabilitet, është shpesh relativizuar nga akterë politikë për interesa të momentit.

Qartësia e këtij aktgjykimi është e padiskutueshme dhe e krahasueshme, siç thotë autori, me pastërtinë e sferave qiellore të Dantes: ai duhet të jetë busullë për çdo interpretim të mëvonshëm, jo objekt manipulimi politik.

IV. Juridiksioni dhe kompetenca: një dallim i nevojshëm për të kuptuar krizën

Në dimensionin juridik, është thelbësore të bëhet dallimi ndërmjet juridiksionit dhe kompetencës, siç është artikuluar për herë të parë në juridisprudencën ndërkombëtare me rastin e Kanalit të Korfuzit. Në rastin e Kosovës, megjithëse Gjykata Kushtetuese gëzon juridiksion për interpretimin e Kushtetutës (neni 113), ajo nuk ka kompetencë për të vepruar në çdo rast të paraqitur, nëse iniciuesit nuk kanë legjitimacion aktiv. Për rrjedhojë, çdo pretendim i Presidentes së Republikës për ta dërguar çështjen aktuale në Gjykatë, në mungesë të kompetencës së përcaktuar pas ndryshimeve të vitit 2015, është juridikisht i paqëndrueshëm.

V. Përfundime dhe rekomandime politologjike

Kriza aktuale në Kosovë nuk është thjesht juridike, por thellësisht politike dhe kulturore. Ajo është simptomë e mungesës së një konsensusi politik rreth rendit kushtetues si e mirë e përbashkët, jo si pengesë për dominim politik.

- Advertisement -
Ad imageAd image

Prandaj, rekomandohen këto masa:

  1. Rikthim te qeverisja procedurale dhe jo e personalizuar – shteti nuk mund të barazohet me një lider apo një subjekt.
  2. Forcim i edukimit juridik kushtetues në klasën politike – të gjithë aktorët duhet të kuptojnë detyrimet që rrjedhin nga Kushtetuta.
  3. Inkurajim i ndërmjetësimit institucional nga partnerët ndërkombëtarë – që të parandalohet zhvendosja e krizës në logjikën e përplasjeve të rrugës.

Kosova ka nevojë për një klasë politike që nuk luan më “lojën e budallait”, por e sheh Kushtetutën si një kontratë të përbashkët për stabilitet dhe përfaqësim demokratik.

You Might Also Like

Ahmeti flet për ushtarë e ndarje vetëm kur ka zor!

Ali Ahmeti iu drejtohet maqedonasve: Shqiptarët janë për një Maqedoni unitare, të përbashkët dhe të barabartë

Një autostradë si urë e ferrit dhe disa thasë me gëlqere për Qeverinë e Kosovës

Kush po i saboton proceset euroatlantike të Maqedonisë së Veriut?

Kosova rrezikon të mbetet në harresë

Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Previous Article Fundjavë me mot të keq: Reshje të dendura shiu, ulje të temperaturave dhe stuhi lokale në Maqedoni
Next Article Dimovska: Diplomacia parlamentare dhe bashkëpunimi rajonal janë hallka të pazëvendësueshme për ndërtimin e paqes dhe progresit

Stay Connected

FacebookLike
TwitterFollow
YoutubeSubscribe
TelegramFollow
- Advertisement -
Ad imageAd image

Latest News

Kasami merrë mbështetje në Malësinë e Tetovës, premton më shumë projekte se deri tani
Maqedoni
Menduh Thaçi mobilizon strukturat e PDSH-së në Zhelinë: Koha është për veprim dhe unitet!
Maqedoni
Elmazi: VLEN tregoi sot unitetin shqiptar, jemi krah për krah për Sarajin!
Maqedoni
Kandidati i VLEN për Tearcë, Daut Memishi takon partinë turke TDP dhe deputetin Bejxhan Iljazin: Më 19 tetor vjen ndryshimi
Maqedoni

Ndalohet ribotimi i përmbajtjes (lajmeve dhe të gjitha shkrimeve të tjera) pa lejen me shkrim të portalit “Argument”.

Quick Link

  • Editorial
  • Analiza
  • Rekomanduar

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

© 2024 ArgumentMK - . All Rights Reserved.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?