Shkup, 23 qershor – Arsimi në Maqedoninë e Veriut po kalon nga një model tradicional dhe i ngurtë, drejt një qasjeje moderne, të personalizuar dhe fleksibile që synon të përmbushë nevojat e shekullit XXI. Kjo rrugë drejt transformimit digjital u theksua qartë nga ministrja e Arsimit dhe Shkencës, Vesna Janevska, gjatë fjalimit të saj në Samitin Ndërkombëtar për Teknologji Arsimore të mbajtur në Stamboll. Ajo vuri në dukje se sistemit arsimor i nevojitet një ndryshim i thellë dhe i qëndrueshëm, ku teknologjitë e avancuara do të luajnë rol kyç në përmirësimin e cilësisë dhe gjithëpërfshirjes së procesit mësimor, shkruan Zhurnal.
Transformimi që riformëson të mësuarit –
Nga një sistem tradicional e statik, drejt një platforme dinamike, fleksibile dhe të personalizuar për të mësuarit – kjo është rruga drejt së cilës po orientohet arsimi në Maqedoni. Deklaratat e fundit të Ministres së Arsimit dhe Shkencës, PVesna Janevska, në Samitin Ndërkombëtar për Teknologji Arsimore në Stamboll, shënojnë një kthesë të rëndësishme në këtë drejtim: integrimin e inteligjencës artificiale (IA) në sistemin arsimor kombëtar.
Në thelb, ky është një hap që reflekton një vizion strategjik, që nuk ka të bëjë thjesht me teknologjinë si mjet, por me riformësimin e gjithë konceptit të të mësuarit. Me IA, arsimi nuk do të jetë më një proces linear, por një eksperiencë e personalizuar që adaptohet sipas nevojave të çdo nxënësi apo studenti. Mënyra tradicionale “një model për të gjithë” mund të zëvendësohet me platforma adaptive që njohin ritmin, stilet e të nxënit dhe interesat individuale të të rinjve.
Por si çdo revolucion, edhe ky vjen me përgjegjësi. Janevska me të drejtë thekson se IA nuk duhet të zëvendësojë faktorin njerëzor, por të plotësojë atë. Mësimdhënësi nuk humb rolin e tij, por transformohet në udhërrëfyes digjital, që ndihmon nxënësit të kuptojnë, kritikojnë dhe përdorin teknologjinë me mendje të hapur, por edhe me etikë dhe maturi.
Rëndësia e qasjes etike është thelbësore, veçanërisht kur bëhet fjalë për fëmijët në arsimin fillor. Të mësojnë çfarë është IA, si funksionon, por edhe që ajo mund të gabojë, të ketë paragjykime apo të manipulohet është ndoshta po aq e rëndësishme sa të mësosh të shkruash ose të lexosh. Në këtë kuadër, edukimi digjital bëhet një mjet për qytetari aktive, e jo thjesht për aftësi teknologjike.
Veçanërisht domethënëse është nisma për hartimin e udhëzimeve konkrete për mësimdhënësit dhe nxënësit, në bashkëpunim me ekspertë të teknologjisë dhe arsimtarë. Kjo tregon se transformimi nuk është i nxituar, por i koordinuar, i planifikuar dhe i përfshirës, një element kyç për suksesin afatgjatë.
Megjithatë, sfidat janë të shumta. A është e përgatitur infrastruktura digjitale e shkollave për këtë revolucion? A do të ketë trajnim të vazhdueshëm për mësuesit? A do të garantohen standarde etike dhe privatësia e të dhënave për të miturit? Këto pyetje mbeten të hapura dhe kërkojnë një angazhim politik dhe institucional të palëkundur.
Në fund, integrimi i inteligjencës artificiale në arsim nuk është vetëm një çështje teknologjike. Është një çështje barazie sociale, zhvillimi njerëzor dhe transformimi kulturor. Nëse zbatohet me përgjegjësi, ky proces mund ta bëjë sistemin arsimor më gjithëpërfshirës, më të drejtë dhe më të përgatitur për sfidat e së ardhmes. Dhe mbi të gjitha mund të krijojë një brez të ri qytetarësh që jo vetëm përdorin teknologjinë, por e kuptojnë, e kritikojnë dhe e udhëheqin atë. /Zhurnal.mk